Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Moje první autorské čtení

V životě jsou okamžiky, které si člověk bude pamatovat navždy a je rád, že může být součástí něčeho zvláštního. Protože jak se praví: "Being part of something special, makes you special! " (Být součástí něčeho speciálního, tě dělá speciálním) A tenhle večer byl opravdu speciální...

Byl pátek 23. května a já se probudil v Rakousku v malebné vesničce za zvuku regionálky, přijíždějící do stanice. Celkem nezajímavé ráno plné proměnlivého počasí a tolik nenáviděného balení věcí. Trošku mě to až mrzelo, když jsem procházel dveřmi bytu a na mne se díval ten prázdný obývák, kde zbyl jen gauč se skleněným konferenčním stolkem a výhled na majestátné Alpy. Všechny mé věci byly v autě a to bylo podruhé, co mi přišlo zvláštní, že můj život mám právě teď v kufru svého auta. No co pojďme dál. Jel jsem 500km dlouhou cestu, která trvala několik hodin. Po příjezdu jsem v časovém pressu vyrazil z domova na akci, na kterou jsem se těšil, ale upřímně, nečekal jsem žádnou slávu. Dorazil jsem a byl jsem mile překvapen.

 

Chvíle pozdravů, chvíle povídání a jde se na věc. Sedíme v krásné kavárně a na plátně běží video o Honzovi Morávkovi a já jsem napjatý, co bude dál. Veřejně budou předneseny 4 povídky z bakalářské práce Terezy Gallové. Povídky jsou o fotbalových manželkách a přítelkyních a jejích příbězích ze života. Už první povídka, která byla přímo o autorce, mne velmi zaujala a to nejen proto, že jsem si něčím podobným prošel také, i když ve srovnání s ní, jsem byl v těžké pohodě a výrazně lehčí situaci. No nic, konec povídky a máme tu další, a další příběhy. Neveřil jsem svým očím, že ti lidé, které tak dobře znám, si prošli takovým peklem. A proto jim tady chci vyslovit obdiv a poděkování. Obdiv za jejich energii, jejich dobrotu a poděkování za jejich ochotu se se mnou vůbec bavit a v neposlední řadě za to, že vůbec jsou.  

 

Ale zpátky k práci a k večeru. Krom těch nádherných setkání, jsem nestačil žasnout nad talentem Terezy, autorky souboru povídek Ty druhé. Krom toho, že jsem pochopil, v jakém světě to vlastně žijí, tak jsem také pochopil, že přede mnou stojí neobyčejný člověk s talentem, který se jen tak nevidí. Já se bavil, já jsem skoro i brečel, ale hlavně jsem si to užíval. A to jen tak není  k sehnání, to se nenajde na ulici. Takže se těším, až tenhle soubor vyjde knižně a já budu konečně mít svého oblíbeného autora a budu se těšit na její další tvorbu.

 Poděkování: Díky za něco nového, skvělého a krásného. Jen tak dál!

 

Autor: Ondra Pešek | sobota 24.5.2014 0:00 | karma článku: 7,03 | přečteno: 285x
  • Další články autora

Ondra Pešek

Nebezpečnost obvinění ŘLP z pochybení

Normálně jsem už vzdal svoje přechodné chutě vyjadřovat se k nějakým politickým aktivitám v Čechách, ale na tohle si dovolím udělit vyjímku a příblížit můj názor na celou věc.

19.10.2016 v 19:00 | Karma: 20,58 | Přečteno: 557x | Diskuse| Politika

Ondra Pešek

Pohádka

Bývá to typickým jevem o svátcích jako jsou Vánoce, Velikonoce a podobně. Přesto většina z nás nevěří, že by se něco takového mohlo odehrávat ve skutečnosti.

1.6.2016 v 16:00 | Karma: 9,21 | Přečteno: 286x | Diskuse| Osobní

Ondra Pešek

Pošta

Miliardy instant messages, milióny emailů, tisíce sms a tisíce dopisů denně doručí doručovací služby. What's App, Facebook, Skype, iMessage, Viber a další. Staly se komunikátory našeho života.

15.5.2016 v 10:00 | Karma: 10,22 | Přečteno: 280x | Diskuse| Společnost

Ondra Pešek

Jak jsem nejel přívozem...

Slunce vylezlo nad obzor a v Německém městečku byl čas odstartovat program dne, který byl v rámci pobytu pro odreagování na pořadu.

17.4.2016 v 14:00 | Karma: 6,82 | Přečteno: 345x | Diskuse| Osobní

Ondra Pešek

Pískej ty svině!

Každý to zná. Někdo přímo z plochy, někdo z trenérské lavičky, někdo jen z obecenstva a najdou se i ti, co si to zařvou nebo pomyslí doma u televize. Ten rozhodčí je ....

20.10.2015 v 9:00 | Karma: 14,94 | Přečteno: 601x | Diskuse| Sport
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Putinova časovaná bomba. Kadyrov umírá, rozjíždí se krvavý boj o trůny

17. května 2024  14:16

Premium Ramzan Kadyrov ještě dýchá, v Čečensku se však už začíná hledat jeho nástupce. Naznačují to i...

Klimatičtí aktivisté ochromili letiště v Mnichově, vybrali si rušné svátky

18. května 2024  8:34,  aktualizováno  9:49

Letiště v Mnichově dnes ráno dočasně přerušilo provoz v důsledku protestu klimatických aktivistů z...

Spolupředsedové AfD vyzvali Bystroně, ať opustí předvolební kampaň

18. května 2024

Spolupředsedové německé pravicově populistické strany Alternativa pro Německo (AfD) Alice Weidelová...

Západ má strach z ruské porážky stejně jako z té ukrajinské, soudí Zelenskyj

18. května 2024  8:46

Sledujeme online Západ se bojí porážky Ruska stejně jako porážky Ukrajiny, což je absurdní. Řekl to v pátek...

Kvůli nehodě kamionu je uzavřena D35 u Olomouce ve směru na Mohelnici

18. května 2024  7:39,  aktualizováno  7:45

Kvůli nehodě kamionu byla dnes časně ráno uzavřena dálnice D35 u Olomouce-Nemilan ve směru na...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 32
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 371x
Slova co mě definují: kluk, hokejista, student a hlavně milovník techniky.

Seznam rubrik